چه مقالاتی بخوانیم؟


چه مقالاتی بخوانیم؟

در زمان ارایه پروپوزال یا دفاع از پایان نامه و رساله نیاز است دانشجو خیلی با دقت مقالاتی که سایت می دهد را در نظر بگیرد. مواردی که داوران حتما در نظر می گیرند، سال انتشار مقالات، تعداد مقالات مهمِ سایت داده شده و اعتبار محل چاپ است. هر یک را توضیح می دهیم.

سال انتشار مقالات

یکی از مواردی که لازم است حتما در یاد داشته باشید این است که سعی کنید تعداد زیادی از مقالات سایت داده شده متعلق به یک تا نهایت سه سال اخیر باشد. این موضوع اهمیت بسیاری دارد. اگر به دقت این موضوع را رعایت نکنید، خطر این وجود دارد که داور بگوید در زمینه فعالیت شما کارهای جدیدی صورت گرفته و کار شما بر مبنای کارهای قدیمی است. امکان رد دفاع در این حالت وجود دارد.

مقالات مهمِ سایت داده شده

اشکالی ندارد اگر مقالاتی را سایت دهید که سایتیشن بالایی ندارند ولی سعی کنید که مقالات مهم زمینه خودتان که سایتیشن بالایی دارند را حتما سایت دهید. این نکته مهم است که به داوران بفهمانید که مقالات مهم و کلیدی در زمینه خودتان را خوانده اید. اگر خیلی از مقالاتی که سایت می دهید دارای سایتیشن یک یا دو باشد و این مقالات از چاپشان چند وقتی گذشته باشد، مفهوم این ماجرا این است که شما به کارهایی که چندان مورد استقبال کامیونیتی قرار نگرفته است توجه بیش از حد کرده اید و کارهای مهم را در نظر نگرفته اید. این موضوع در داوران حس خوبی ایجاد نمی کند.

اعتبار محل چاپ

یکی از اشتباهات بسیار رایج که حتی در پایان نامه های دکتری دانشگاه های معتبر خارج از کشور هم دیده می شود، اشتباه در سایت دادن است. اگر مقاله ای ورژن آرکایو و ورژن چاپ شده دارد، حتما نسخه چاپ شده را سایت دهید. برخی از داوران به شدت روی این موضوع حساس هستند. وقتی چند مقاله آرکایو را سایت می دهید، داور خیلی ساده می تواند بگوید "از کجا بدانم اینها داوری شده اند؟!". به عبارتی، حتی اگر مقاله در NIPS چاپ شده باشد و شما ورژن آرکایو را سایت دهید، در لحظه به چالش کشیده شدن چندان حرفی برای گفتن ندارید.



نوشته شده بوسیله: محمد ابراهیم
محمد ابراهیم

سردبیر بخش هوش مصنوعی وبسایت هستم. زمینه های فعالیت من عبارت است از یادگیری عمیق، یادگیری تقویتی، بازیابی اطلاعات و بینایی ماشین. به ریاضیات، جبر و بهینه سازی علاقه فراوانی دارم. تجربیات بسیاری در برنامه نویسی دارم و فریمورکهای مورد علاقه من عبارتند از django ،pytorch و tensorflow. از دانشگاه …

مطالب مشابه