داده‌های مصنوعی


داده‌های مصنوعی

یکی از مواردی که در بینایی ماشین بسیار پرطرفدار است، استفاده از داده‌هایی است که با کمکِ نرم‌افزارهای سه بعدی به صورتِ مصنوعی ساخته‌می‌شوند. شبکه‌های پیچشی بدلیلِ نیاز بالا به داده، همواره احتیاج‌دارند که از زوایای مختلف داده‌ها را دیده‌باشند تا در زمان ارزیابی بتوانند عمل‌کردِ مناسب را داشته‌باشند. خیلی از افراد برای این منظور، سعی می‌کنند با موتورهای پردازشی، تصاویر با زوایای دیدِ مختلف بسازند. این کار مناسب است ولی دارای خطراتی است.

در ابتدا لازم است دقت کنید که توزیعِ دسته‌های متفاوت بهم نریزید. به شدت باید مراقب بود که بالانسِ دسته‌های مختلف با این کار بهم نریزد. در غیر این صورت، عملکردِ شبکه برروی دادگانِ واقعی بهم‌می‌ریزد.

موضوع مهم بعدی این است که این یک درمان موقت است و نباید انتظار داشت روی همه‌ی زوایای دید خوب جواب‌گرفت. علت این است که معمولا بافت‌هایی که بوسیله‌ی این‌گونه نرم‌افزارها فراهم می‌شود، محدودهستند؛ بنابراین، افزایش داده به این روش، ملاحظاتِ خاص خود را دارد.

به صورتِ کلی، همواره در افزایش داده سعی کنید محدودیت‌های روش را همان ابتدا در بیاورید تا بدانید در انتهای کار، روش به شما چه چیزی را خواهدداد؛ از سویی، این موارد را لازم است به صورتِ سند در بیاورید تا همه در جریانِ وضعیتِ کنونیِ مجموعه دادگان باشند.



نوشته شده بوسیله: محمد ابراهیم
محمد ابراهیم

سردبیر بخش هوش مصنوعی وبسایت هستم. زمینه های فعالیت من عبارت است از یادگیری عمیق، یادگیری تقویتی، بازیابی اطلاعات و بینایی ماشین. به ریاضیات، جبر و بهینه سازی علاقه فراوانی دارم. تجربیات بسیاری در برنامه نویسی دارم و فریمورکهای مورد علاقه من عبارتند از django ،pytorch و tensorflow. از دانشگاه …

مطالب مشابه